Cilj kursa: Upoznavanje studenata sa kvantitativnim i kvalitativnim metodama i tehnikama istraživanja u oblasti I/O psihologije, sa specifičnostima u postupku prikupljanja podataka, najčešće korišćenim tehnikama analize podataka, kao i sa specifičnostima u pisanju istraživačkih izveštaja u I/O psihologiji.

Predavači: Boris Popov, Marija Volarov

Asistent: Luna Radević

Cilj kursa je ovladavanje osnovnim principima i tehnikama anketnih istraživanja, načinom konstrukcije anketnih istraživanja i njihove evaluacije.

Student će poznavati osnovne principe anketnih istraživanja i biti u stanju da pripremi, konstruiše i evaluira jednostavnije ankete i pripremi prikupljene podatke za statističku obradu.

Student će biti sposoban da diskutuje i učestvuje u pripremi složenijih anketnih istraživanja sa profesionalcima koji se bave anketnim istraživanjima.

Cilj kursa: Sticanje osnovnih psiholoških i znanja iz drugih oblasti potrebnih za: 1) Razumevanje organizacijskog konteksta u kome se odvija proces menadžmenta ljudskih resursa; 2) Razumevanje funkcije menadžmenta ljudskih resursa u organizaciji i HR zadataka i odgovornosti usmerenih na unapređenje organizacijske efikasnosti, i 3) Razvoj podsticajnih uslova rada.

Kratak program kursa:
1. Osnovni pojmovi: pojam ljudskih resursa; upravljanje ljudskim resursima i upravljanje kadrovima; funkcije ljudskih resursa u organizacijama; strateški aspekti HRM; internacionalna dimenzija HRM
2. Regrutacija i zapošljavanje: regrutovanje kandidata; testiranje i intervjuisanje; odabir kandidata; raspoređivanje i uvođenje u posao
3. Trening i razvoj: analiza potreba za obukom; planiranje i dizajn obuke; metode obuke; sprovođenje i evaluacija programa obuke
4. Kompenzacije i beneficije: evaluacija posla; struktura plate; obavezne i neobavezne beneficije
5. Etika i radno zakonodavstvo - implikacije na HRM: upravljanje radnim odnosima; sindikati
6. Zdravlje i bezbednost na radu

Obaveze studenata:

Prisustvo i aktivno učešće na predavanjima, seminarski rad.

Predavač:

Boris Popov, PhD

Cilj kursa: Cilj  predmeta je da, na interaktivan način, prikaže osnovne koncepte preduzetništva i pruži zainteresovanim studentima psihološka znanja i osnovne veštine koje bi im olakšale put ka pokretanju sopstvenog biznisa.

 

Kratak program kursa:

  1. Šta je preduzetništvo? Definicija i određenje preduzetništva i prikaz glavnih oblika preduzetništva; Ko su preduzetnici?
  2. Načini prepoznavanja i evaluacije poslovne ideje; razvoj biznis modela i biznis plana
  3. Finansiranje preduzetničkih poduhvata; osnovni oblici i izvori finansiranja; "crowd-funding" kampanje i kako ih pokrenuti
  4. Značaj gerila marketinga za početnike u biznisu; Osnovni koncepti upravljanja ljudskim resursima u „mikro“ biznisu
  5. Rast i razvoj preduzetničkog biznisa

Obaveze studenata:

Prisustvo i aktivno učešće na predavanjima, grupna prezentacija

Predavač:

Boris Popov, PhD

Cilј predmeta:

- Prepoznavanje različitih vrsta primene testova i uloga u procesu testiranja. Informisanje o testovima, upoznavanje i korišćenje javno dostupnih baza testova.

- Usvajanje znanja potrebnih za pravlјenje različitih vrsta normi i za određivanje graničnog skora u skladu sa namenom testa i postavlјenim zahtevima.

- Ovladavanje administracijom, skorovanjem, prikazivanjem i saopštavanjem rezultata testova.

- Prepoznavanje posebnih problema merenja koji potiču od pristrasnosti testa, metodskih faktora, i odgovaračkih pristrasnosti, i ovladavanje metodama utvrđivanja njihovih efekata na ishod merenja i smanjenja njihovog uticaja.

- Upoznavanje sa procedurom kroskulturalne adaptacije testova i utvrđivanje nivoa psihološke invarijantnosti istih testova na različitim jezicima.

- Upoznavanje sa standardima za pedagoško i psihološko testiranje i sa etičkim kodeksom.

Циљ предмета: Упознавање студената са основним теоријским концептима у психологији спорта; задацима, циљевима и могућностима рада психолога у области спорта; интегрисање и примена знања из различитих области психологије на област психологије спорта; анализирање и критичко преипитивање ставова у области психологије спорта; дефинисање оптималног спортског учинка; примену узрасно и контекстуално адекватног приступа у облицима индивидуалног и групног консултативног рада са спортистима.