Cilj kursa: Upoznati studente sa znanjima i najsavremenijim istraživanjima u oblasti radne etike kako bi se osposobili za analizu pojava kao što su pojam radne etike, etično liderstvo, etičnost u rukovođenju i u procesu odlučivanja, socijalno odgovorno poslovanje, korupcija i razvoj radne etike u organizaciji.

Literatura: 

  • Dessler, G. (2007). Osnovi menadžmenta ljudskih resursa. Data Status.
    • (VIII poglavlje – Etika i korektan tretman u menadžmentu ljudskih resursa)
  • Lefkowitz, J. (2003). Ethics and values in industrial-organizational psychology. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Majstorović, N. (2023). Etika u organizaciji: psihološki pristup. Društvo psihologa Srbije - Centar za primenjenu psihologiju.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2021). Organizational Behavior (18th edition). Pearson Education. – odabrana poglavlja
  • drugi izvori 

Predavač: MA Marija Volarov

Cilj kursa: Upoznavanje studenata sa modalitetima i principima psiholoških intervencija u organizacijama. Upoznavanje studenata sa pojmom koučinga, opštih principa koučinga u organizacijama i ključnim kompetencijama koje bi stručnjak koji se bavi koučingom trebalo da demonstrira. Upoznavanje studenata sa principima primene i adaptacije kognitivno-bihejvioralnih (KBT/REBT) modela intervencija na radno ponašanje. Osposobljavanje studenata za korišćenje odabranih procedura i tehnika kognitivno-bihejvioralnih intervencija u radnom okruženju, sa ciljem povećavanja efikasnosti menadžmenta i izvršilaca.

Osnovna literatura:

  • Popov, B. (2011). Teorija i praksa koučinga u organizacijama: REBT pristup (neobjavljena skripta).

 

Dodatna literatura:

  • Cox, E., Bachkirova, T., & Clutterbuck, D. A. (Eds.) (2010). The complete handbook of coaching. Los Angeles: Sage.
  • The Executive Coaching Forum (2015). The Executive Coaching Handbook: Principles and Guidelines for a Successful Coaching Partnership (6th ed.). Boston: Author. Dostupno na: www.executivecoachingforum.com.
  • Neenan, M., & Dryden, W. (2002). Life coaching: A cognitive behavioral approach. London: Brunner-Routledge.
  • Neenan, M. & Palmer, S. (Eds.) (2011). Cognitive Behavioural Coaching in Practice: An Evidence Based Approach. London: Routledge.
  • Valerio A. M. & Lee, R. (2005). Executive coaching: A guide for the HR professional. San Francisko: Wiley.
  • Vukosavljević-Gvozden, T. (2009). Racionalno-emotivna bihejvioralna terapija : teorija i metod. Beograd: Kreativni centar.

Cilj kursa: 

  1. Upoznavanje studenata sa pojmom stresa na radu, teorijskim modelima stresa na radu, uslovima nastanka i efektima stresa na psihičko blagostanje zaposlenih i efikasnost organizacije,
  2. Osposobljavanje studenata za dijagnostiku stresa, kao i dizajniranje i primenu tehnika u prevladavanja stresa i razvoju zdravih organizacija.

Literatura:

Dodatna literatura:

  • Lehrer, P.M,. Woolfolk, R.L & Sime, W.E (2007). Principles and Practice of Stress Management. NYC: The Guilford Press.
  • Leka, S., & Houdmont, J. (Eds.). (2010). Occupational health psychology. John Wiley & Sons.

Predavači:

Boris Popov, PhD

Marija Volarov, MA