Cilj predmeta
Upoznavanje studenata sa: definicijom, predmetom i osnovnim pojmovima razvojne psihologija; upoznavanje sa osnovnim teorijama razvoja i njihovom primenom na razumevanje procesa dokom detinjstva i mladosti; razvojne promene od začeća, tokom detinjstva i adolescencije u oblasti fizičkog i motornog; socioemocionalnog, kogntivniog i moralnog razvoja; razlikovanje tipičnog razvoja od razvojnih teškoća i psihopatoloških pojava; prepoznavanje optimalnih i vulnerabilnih razvojnih okolnosti.
Ishod predmeta
Nakon odslušanog kursa od studenta se očekuje da: pokaže sveobuhvatno razumevanje koncepta razvoja i teorijskih postavki razvoja;razlikuje razvojne od nerazvojnih promena i kriza; razume i prepoznaje očekivane razvojne promene u različitim aspektima razvoja u detinjstvu i adolescenciji. Osposobljavanje studenta za: analiziranje i kritičko preispitivanje teorijskih stavova u različitim oblastima razvoja; za primenu uzrasno adekvatnog pristupa u pedagoškom radu i komunikaciji sa decom.